سیستم گزارشات نموداری
این سیستم به نوبه ی خود درعرصه ی سیستم های نرم افزاری حسابداری جدید و پر کاربرد باشد ، به
گونه ای که کاربرمیتواند برای تمام گزارشات خود نمودارخاص آنرا طراحی و انتخاب نموده واز آن
چاپ بگیرد.
سیستم تخفیفات
دراین بخش کاربر میتواند مقدار تخفیفات در نظرگرفته شده را برای هر یک ازمشتریان یا برای کلیه
مشتریان تعیین نماید. همچنین در زمان فروش های ویژه میتوان سیستم را طوری طراحی نموده که در
یک تاریخ مشخص درصد تخفیفات مورد نظر را به صورت اتوماتیک اعمال نماید.
خدمات سیستم هوشمند نوین
نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با سرمایه ارزشمند بیش از سالها تجربه ی تهیه سیستم های مالی
و اداری خود و کاربران آن تهیه شده است وبا حد اقل تبلیغات و کمترین تعداد پرسنل سرویس دهنده ،
هم اکنون ثابت نموده است که بدون اشکال سالها با کاربران خود باقی می ماند و در بین رقبای جنجالی خود
جایگاه شایسته ای را یافته است.
ویژگی های سیستم هوشمند نوین
ثبت بیش از ۵۸سند اتوماتیک و قابلیت ثبت سند دستی در سیستم .
ارائه بیش از ۶۰نوع گزارش متنوع ( صورتحساب ، مانده حساب ، موجودی انبار، کاردکس کالا،
تراز نامه گردش و موجودی کالا(عددی – ریالی) برگشت از خرید وفروش ،ضایعات و مصرف کالا.
امکان تغییر در حسابهای کل موجود در سیستم توسط کاربران حرفه ای و طبقه بندی سر فصل حساب
های (معین) تا ۵۰ سطح.
امکان تعریف ارز در حسابداری ارزی و تسعیر نرخ ارزها به صورت خودکار همراه با تغییرمبنای
پولی نرم افزار.
تعریف مراحل مختلف تولید و تعیین قیمت بهای تمام شده.
تقسیم هوشمند هزینه های مستقیم و سربار تولید بر اساس اطلاعات دریافتی به روش هزینه یابی
استاندارد.
ارسال صورتحساب و اطلاغات مشتریان بوسیله فکس وایمیل.
توانایی تبادل اطلاعات بین سرورهای نرم افزار از روی اینترنت وخط تلفن در تمام نقاط دنیا.
توانایی پیگیری عملیات انجام شده یک کاربر بر روی اسناد.
توانایی بازگرداندن اسناد حذف شده.
طراحی وچاپ فاکتور خرید وفروش وچک.
تشخیص و تنظیم هوشمند اسناد حسابداری دو طرفه بر اساس اطلاعات خام دریافتی.
ثبت سند حقوق به تفکیک وچاپ فیش حقوقی.
کنترل واشکا ل یابی اسناد وارد شده در سیستم به صورت اتوماتیک .
ثبت سند اختتامیه و انتقال مانده حسابها به سال بعد به صورت اتوماتیک.
سیستم گزارش گیری از سریال های موجود در انبار ازیک کالا یا کالاهای خریداری شده ویا فروخته
نشده.
PDF ، Excel تهیه گزارشات با فرمت
ثبت اسناد به تاریخهای میلادی و شمسی به صورت همزمان.
قابلیت استفاده تحت شبکه با تعداد کاربران نا محدود همراه با حفاظت بسیار کامل و تعیین سطح.
دسترسی کاربران در ثبت اسناد و حسابها توسط مدیر.
کپی برداری آسان از اطلاعات با امکان فشرده سازی بر روی دیسکت وسی دی.
بعد از ورود به نرم افزاردرصفحه اصلی آن با منوهای زیر مواجه می شویم که برای هر کدام به
تفکیک توضیحی مختصر داده خواهد شد.
۱- منوی اسناد
۲- منوی مشاهده حسابها
۳- منوی جدول حسابها
۴- منوی گزارش ها
۵- منوی متفرقه
۶- منوی خروج
اسناد
دراین قسمت عملیات روزانه از قبیل خرید وفروش ، دریافت وپرداخت ، عملیات خزانه داری ، ثبت
درآمدها و هزینه ها ، ثبت سند افتتاحیه ، سایراسناد، لیست اسناد، انجام می شود.
توضیح و کارایی منوی اسناد
۱ . خرید وفروش کالا: شامل فاکتور فروش ، فاکتورفروشگاهی ، فروش بدون فاکتور،
برگشت از خرید ، ضایعات یا مصارف کالا ،مونتاژ/ ترکیب کالا ، برگشت از فروش ،
ورود و خروج کالای امانی ، انبار گردانی ، تبدیل کالا ، انتقال بین کاردکس ها ، تجزیه / دمونتاژکالا
انتقال بین انبارها ، و انتقال بین سریا ل ها می باشد.
۲ . عملیات نقد و بانک : به این قسمت خزانه داری هم گفته می شود دراین قسمت عملیاتی نظیر
دریافت نقدی ، دریافت چک ، پرداخت نقدی ، پرداخت چک ، واریز نقدی به بانک ، دریافت و
پرداخت مرکب ، مبادلات داخلی ، چک های انتظامی ، عملیات بانکی ، (که شامل : وصول نقدی
چک وارده ، بحساب گذاشتن چک ، اعلام وصول چک وارده ،اعلام سر رسید چک صادره ، و
عدم وصول چک وارده) و پرداخت از کارت اعتباری را شامل می شود.
۳ . هزینه ها : در این بخش عملیاتی نظیر پرداخت هزینه ، برگشت از هزینه ، پرداخت هزینه ها به
صورت مرکب را انجام داد.
۴ . درآمد ها : در این بخش میتوان در آمد حاصل از فروش خدمات وسایر خدمات را ثبت کرد .
۵ . خرید و فروش متفرقه :شامل خرید اموال و تجهیزات ، و فروش آن میباشد.
- سند افتتاحیه : در این بخش میتوان سند افتتاحیه شرکت را بعنوان اولین سند سال جدید ثبت نمود.
۷ .سند حسابداری : در این میتوان سند حسابداری را به صورت دستی ثبت نمود .
۸ .سایر اسناد : در این بخش میتوان عملیات دریافت و پرداخت بین اشخاص ، تخفیف از فروش ،
تخفیف از خرید ، سند حقوق ، عملیات فاکتور فروشگاهی ، اعتبار اسنادی و سند اختتامیه را ثبت نمود.
۹ .لیست سایر اسناد : گزارش از لیست پیش فاکتورها ، سفارشات جدید ، سفارشات فروش ، لیست
سرویس و خدمات ، را به ما ارائه میدهد .
۱۰ . لیست اسناد : شامل تمامی اسنادی میباشد که در دفتر روزنامه به تارخ های مختلف ثبت شده است .
مشاهده حسابها
دراین بخش حساب هایی از قبیل کاردکس کالا ، وجوه نقد و بانک و حساب اشخاص ، هزینه ها و درآمد
ها ، سایر حسابها ، سفارشات و قردادها و مرکز هزینه را میتوان مشاهده کرد .
توضیح و کارایی منوی مشاهده حسابها
۱ .کاردکس کالا : در این قسمت میتوان کالای خریداری شده جهت نگهداری در انبار کالا را ثبت و
برای آنها کدی منحصر به فرد تعیین کرد . همچنین میتوان اطلاعاتی دیگرنظیرواحد شمارش و بهای
فروش هر واحد را برای هر کالا ثبت نمود .
۲ .وجوه نقد وبانک : این بخش که شامل صندوق ، وجوه نقد و بانک ریالی /ارزی ، بانکها ، تنخواه
گردان ، اسناد وصولی نزد صندوق ، اسناد وصولی نزد بانک ، اسناد دریافتنی می باشد که میتوان
گردش حساب تنزیلی هر کدام را مشاهده کرد .
۳ . هزینه ها و درآمد ها : در این قسمت هم میتوان گردش حساب تفضیلی اموال وماشین آلات را
مشاهده کرد .
۴ . اموال و ما شین آلات : در این بخش میتوان گردش تفضیلی اموال و ماشین آلات را مشاهده کرد .
- سایر حسابها :این بخش شامل سایر حسابهای دریافتتنی / پرداختنی ، مالیات ، کالای متفرقه ، دارایی
ها بدهی ها ، سرمایه ، تخفیفات ، حسابهای ذخیره ، و حسابهای انتظامی ، و تراز ها می باشد .
۶ . سفارشات و قرار داد ها : دراین بخش میتوان سفارشات خرید و سفارشات فروش را مشاهده کرد .
۷ . مرکز هزینه : در این بخش میتوان گردش مراکز هزینه را مشاهده کرد .
جدول حسابها
در این بخش حسابهایی از قبیل کالاها ، بانک ها ، تنخواه گردان ، اشخاص ، هزینه ها و درآمد ها ،
اموال وماشین آلات ، سایر حسابها ، کد بندی دفاتر معین و کل ، لیست انبارها ،معرفی دسته چک
جدید ، معرفی اعتبارات اسنادی قابل مشاهده می باشد .
توضیح کارایی منوی جدول حسابها
۱ . کالاها : در این قسمت میتوان کاتای خریداری شده را ثبت و به هر کدام از آنها کد کالا تخصیص داد
این قسمت با کاردکس کالا و بخش قبلی مرتبط است .
۲ . بانک ها : در این قسمت میتوان بانک مورد استفاده را تعریف کرد .
۳ . تنخواه گردان : در این بخش میتوان به اضافه نمودن تنخواه گردان پرداخت .
۴ . اشخاص : در این قسمت میتوان به معرفی اشخاص پس از انتخاب حساب کل آنها پرداخت .
۵ . هزینه ها و درآمدها : در این بخش میتوان به معرفی حساب هزینه و درآمد پس از انتخاب حساب
هزینه و درآمد پس از انتخاب حساب کل آنها پرداخت .
۶ . اموال و ماشین آلات : در این بخش میتوان به معرفی حساب کل اموال و ماشین آلات و ایجاد دفتر
تفضیلی برای آنها پرداخت .
۷ . سایر حساب ها : در این بخش میتوان به معرفی سایر حسابهای دریافتنی /پرداختنی ، ایجاد حساب
مالیات ، مالیات بر ارزش افزوده ، و عوارض ، ایجاد کالای متفرقه و موجودی برای آن ، ایجاد حساب
تفضیلی برای دارایی ها و بدهی ها ، حساب سرمایه ، تخفیفات ، حسابهای ذخیره ، حسابهای انتظامی و
تراز پرداخت ها پرداخت .
۸ . کد بندی دفاترکل و معین : هر نرم افزارحسابداری در این بخش حساب دارایی ، بدهی و سرمایه ای
را به صورت پیش فرض کد بندی نموده است اما بر حسب نیاز میتوان حسابهایی را نیز به آن اضافه یا
کم کرد .
۹ . لیست انبارها : در این بخش میتوان یک یا چند انباربرحسب نیاز اضافه نمود .
۱۰ . لیست ارزها : جهت تعریف نمودن ارزها
۱۱ . معرفی دسته چک جدید : در این بخش میتوان با انتخاب بانک موردنظر دسته چکی را تعریف
نمود .
۱۲ . معرفی اعتبارات اسنادی : در این بخش میتوان اعتبارات اسنادی خرید و فروش ، اعتبارات بین
اشخاص را تعریف نمود.
۱۳ . دراین قسمت میتوان به معرفی نوع فعالیت ، نحوه پرداخت ، مراکز هزینه ، فیلد های محاسباتی ،
انواع سفارشات ، گروه تخفیفات فروش و درصد ویزیتوری پرداخت .
گزارش ها
دراین بخش کلیه اطلاعات حسابداری و مالی از قبیل گردش موجودی کالا ، دفاتر حسابداری ،
تراز آزمایشی ، صورت حساب سود و زیان ، تراز نامه ، گزارش گردش مالی ، گردش حساب
اشخاص ، لیست چک ها ، گزارش دسته چک ، چاپ جدول حسابها ، چاپ اسناد ، گزارشات
نموداری ، و تراز مرکز هزینه در دسترس می باشد.
توضیح و کارایی منوی گزارشها
۱ .گردش مو جودی کالا : در این قسمت میتوان گردش موجودی کالا ها را پس از تعیین بازده زمانی
مشاهده نمود . همچنین مشاهده لیست فاکتور فروش ، لیست فاکتور خرید ، گزارش ریز فروش کالا ها
به اشخاص و گزارش ریز خرید کالاها از اشخاص را مشاهده نمود . گزارش لیست بارکد ها و لیست
پیش فاکتورهای فروش ،گزارش فصلی خرید و فروش ، گزارش فروش به تفکیک کالاها ، گزارش
خرید به تفکیک کالاها ، نیز از جمله گزارشات گردش موجودی کالا می باشد .
۲ . دفاترحسابداری : دفاتر حسابداری شامل کل ، معین ، تفضیلی ، وروزنامه می باشد که از هر کدام
میتوان بصورت جداگانه گزارش گرفت .
۳ . تراز آزمایشی : در این بخش میتوان با انتخاب بازه زمانی تراز آزمایشی دفتر کل را مشاهده نمود.
این تراز بصورت چهار ستونی میباشد.
- صورتحساب سود و زیان : در این بخش میتوان پس از تعیین بازه زمانی صورتحساب سود و زیان
دوره را مشاهده کرد.
- ترازنامه : در این قسمت میتوان به مشاهده تراز نامه تا تاریخ گزارشگیری پرداخت .
- گزارش گردش مالی : پس از تعیین بازه زمانی صورت تغییرات و وضیعت مالی واحد را میتوان
مشاهده نمود.
- گزارش حساب اشخاص : در این قسمت میتوان گزارش حساب اشخاص بدهکاران و بستانکاران را
مشاهده نمود .
۸ . لیست چک ها : لیست چک های صادره (سررسید نشده ) ، وارده ، چک های انتظامی صادره و
وارده ، چک های برگشتی ، چک های با طله ، وصول سر رسید چک های واگذارنشده و واگذارشده،
چک های مرجوع نشده و مرجوع شده را میتوان مشاهده نمود .
۹ . گزارش دسته چک : در این بخش با انتخاب بانکی که تعریف کرده ایم میتوانیم گزارشی از تمام
چک های تعریف شده در سیستم داشته باشیم که ممکن است بخشی صادرشده و بخشی صادر نشده ،
صادر شده سررسید شده و سررسید نشده ،چک های باطل شده ، صادر شده عودت داده شده داشته
باشیم . همچنین میتوان جمع کلی ازعملیات بالا را به تفکیک مشاهده گردش مبلغ کل چک های صادر
شده ، سررسید شده ،یا سر رسید نشده ویا عودت شده و … داشت.
۱۰ . چاپ جداول حسابها : در این بخش میتوان صورتی از حسابها با کد بندی آنها به تفکیک کل ،
معین وتفضیلی داشت .
۱۱ . چاپ اسناد : در این بخش میتوان پس از تعیین بازه زمانی از اسناد چاپ گرفت که ازآن به عنوان
روکش سند داخل زومکن ها استفاده کرد.
۱۲ . گزارش رد پای کاربران : در این بخش میتوان آخرین تغییراتی که کاربران در اسناد ایجاد کرده اند
را مشاهده نمود .
۱۳ . گزارش سفارشات : در این قسمت میتوان از سفارشات خرید و فروش گزارش تهیه کرد.
منوی متفرقه
در این بخش امکان تهیه نسخه پشتیبانی (بکاپ ) ، بازیابی پشتیبانی ، تغییر تنظیمات ، و… در دسترس
است .
کارایی و توضیح منوی متفرقه
در این منو این امکان برای ما وجود دارد که علاوه بر پشتیبانی اتوماتیکی که در تنظیمات نرم افزار
برای هر مرتبه خروج ایجاد شده است خودمان هم بصورت دستی بتوانیم این کاررا انجام دهیم ویا
بازیابی نماییم.
تنظیمات : در این قسمت قابلیت هایی وجود دارد که این امکان را به ما میدهد که اسناد حذف شده را که
بصورت سهواٌ ویا عمداٌ حذف شده اند را مشاهده و در صورت نیاز بازیابی نماییم .
تنظیمات متفرقه مطابق شکل زیر می باشد :
– تنظیمات مالیات
– سایر تنظیمات
توضیح و کارایی منوی خروج
این منو شامل دو بخش خروج از نرم افزار ورود به دفاتر دیگرمی باشد ودر هنگام خروج هم میتوان
گزینه پشتیبانی هنگام خروج را فعال کرده تا هر بارکه از سیستم خارج می شویم بطور اتوماتیک بکاپ
تهیه شود. در صورتی هم که چندین دفتر داشته باشیم می توان با زدن گزینه ورود به دفاتر دیگراز دفتر
فعلی خارج شد وبه دفتر مورد نظرمراجعه کرد .
برخی از امکانات سیستم پیمانکاری
کدینگ پیش فرض پیمانکاری
معرفی مراکز هزینه و ثبت کالاهای مصرفی در هر پروژه و قرار داد
معرفی چندین انبار در پروژه های مختلف
محاسبه بهای تمام شده و سود و زیان هر پروژه
ارائه صورت وضعیت پیمانکاری در مراحل مختلف
امکانات ثبت ضمانتنامه
برخی از امکانات سیستم انبار هوشمند نوین
قابلیت تعرف انبار و قفسه انبار به تعداد نامحدود
انواع روشهای قیمت گذاری
معرفی کالا به تعداد دلخواه با شماره فنی ، شماره سریال و تاریخ انقضاء
ارائه تک انبار گردانی به صورت تک مرحله ای و سه مرحله ای
آلارم نقطه سفارش
ارائه کاردکس کالا به صورت تعدادی و ریالی
ثبت و کنترل کالای امانی
معایب نرم افزارنوین
پشتیبانی در حد متوسط است .
با سیستم حقوق و دستمزد لینک نمی شود .
گزارشات اموال آن ناقص است قابلیتهای ان در حد واحد فروشگاهی می باشد برای شرکت ها و ادارات کامل نمی باشد.
مزایا نرم افزار نوین
یکپارچگی نرم افزار های حسابداری هوشمند نوین یکی از نقاط قوت این سیستم می باشد که در زمان ثبت
اسناد تمام عملیات مربوطه به صورت اتوماتبک انحام شده و گزارشات به طور کامل در دسترس می باشند.
امکانات خاص مالیاتی هوشمند نوین به گونه ای است که ما می توانیم تمام گزارشات مالیاتی را به راحتی و
به دلخواه دریافت کنیم و در پایان سال سند اختتامیه را به ساده ترین شکل و در کمترین زمان ممکن ثبت
کنیم .
کار با نرم افزار بدون نیاز به موس و فقط با استفاده از کیبورد