بازار سرمایه، خبر محور است و از آنجا که هر سرمایه گذاری به هنگام تصمیم گیری نیاز به اطلاعات شفاف، کامل، قابل اعتماد و بهنگام دارد،می توان گفت اصلی ترین عامل موثر این بازار دسترسی به اطلاعات و اخبار است. در همین راستا، توجه به تقویت رسانه ها، افزایش استانداردها، سرعت اطلاع رسانی و بالابردن کیفیت و صحت اخبار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. بر همین اساس بود که سال گذشته به همت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار نخستین جشنواره بورس و رسانه برگزار شد و اکنون شاهد برگزاری دومین دوره این رویداد مهم و تاثیرگذار بازار سرمایه هستیم.
در این خصوص یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اهداف برگزاری دومین دوره این گردهمایی رسانه ای را برشمرد و با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در توسعه بازار سرمایه به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: امروز رسانه ها نقش پررنگی در توسعه بازار سرمایه ایفا می کنند و برگزاری رویدادهایی مثل جشنواره بورس و رسانه از یکسو عاملی برای بهبود عملکرد تخصصی رسانه ها و از سوی دیگر ابزاری برای فرهنگ سازی جمعی است.
دبیر اجرایی دومین جشنواره بورس و رسانه با اشاره به اینکه رسانه حصن حصین مدنیت و رکن چهارم دموکراسی است و به بلوغ اجتماعی جامعه کمک می کند گفت: بی شک بهره برداری از رسانه های اثربخش در حوزه اقتصاد، افزایش دانش مالی را به همراه دارد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با بیان اینکه افزایش دانش مالی یکی از پارامترهای اصلی توسعه یافتگی محسوب می شود، افزود: رسانه یکی از مهمترین ابزارهای افزایش سواد مالی آحاد جامعه است و نمی توان اهمیت آن در این راه را نادیده گرفت و نقش آن در توسعه بازار سرمایه کلیدی و اثرگذار است.
یاسر فلاح تاکید کرد: رسانه ها دانش عمومی سرمایه گذاری را افزایش و بیم ها، امیدها، فرصت ها و تهدیدها را چون آینه تمام نما به اقشار مختلف جامعه نشان می دهند و زمینه ساز آشنایی آحاد جامعه با مفاهیم بازار سرمایه هستند.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با بیان اینکه یکی از دلایل شرایط خوب این روزهای بازار سرمایه نیز به نقش رسانه و خبرنگاران باز میگردد، افزود: خروج بخشی از سرمایه ها از پارکینگ اقتصادی و حرکت به سمت بخش مولد اقتصاد نیز محصول تلاش رسانه ها بود. رسانه ها همواره انتقادات را مطرح و مسایل را به مسئولین و مردم گوشزد کردند و آینه بازار سرمایه بودند. با کمک رسانه ها بود که بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه به سمت بازار سرمایه آمد. در این راستا، وظیفه مطبوعات در استمرار هدایت نقدینگی به جایگاه واقعی اقتصاد، سنگین است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه فراخوان دومین جشنواره بورس و رسانه هفته اول خرداد اعلام عمومی شد، گفت: اصحاب رسانه تا پایان تیرماه فرصت دارند آثار رسانه ای منتشر شده در مطبوعات، خبرگزاریها و همچنین آثار پخش شده در شبکههای رادیویی و تلویزیونی را به دبیرخانه دومین جشنواره بورس و رسانه ارسال کنند.
دبیر اجرایی دومین جشنواره بورس و رسانه، با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، عنوان کرد: در این دوره خبرنگاران همه حوزه های خبری که محتوای مطالبی با محوریت بازار سرمایه تولید کنند، می توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در پایان گفتگو با سنابیان داشت تلاش سازمان بورس و اوراق بهادار این است که یادگیری مفاهیم بورسی در جامعه نهادینه شود و تاکید کرد: رسانه ها در این زمینه نقش کلیدی ایفا می کنند.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه دست های خبرنگاران و نمایندگان افکار عمومی را به یاری می فشاریم از آنها دعوت کرد در این گالری رسانه ای حوزه اقتصاد، شرکت کنند.
به گزارش سنا، دبیرخانه دومین جشنواره بورس و رسانه به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، شماره ۱۳، سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت روابط عمومی و امور بینالملل و تلفن: ۸۴۰۸۳۷۰۹ آماده پاسخگویی به سوالات در خصوص این جشنواره است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
منبع:پایگاه خبری بازار سرمایه/سنا